گاوها و گوساله ها اشتیاق به یکنواختی دارند

زمانیکه در تغذیه تنوع زیادی ایجاد می‌شود، نباید فقط به یک ماده خوراکی توجه شود

زمانیکه در تغذیه تنوع زیادی ایجاد می‌­شود، نباید فقط به یک ماده خوراکی توجه شود. ولیکن، اگر این ماده خوراکی تنها منبع تغذیه باشد چی؟

زمان طولانی‌­تر برای در نظر گرفتن پیامدهای آن ماده غذایی متغیر ضروری است. شیر یک بسته عالی است که برای تقویت رشد و سلامت گوساله در آن انرژی، پروتئین، ویتامین ها و مواد معدنی به صورت یک خوراک واحد ترکیب و طراحی شده اند.

شیرهای قابل و غیرقابل فروش می توانند بطور موثری برای تامین نیازهای گوساله تغذیه شود. ولیکن، بدون توجه به نوع شیر تهیه شده، منبع ماده مغذی میتواند کاملا متغیر باشد.

به خوبی مشخص شده است که شیرهای غیرقابل فروش می‌توانند سطوح متفاوتی از مواد مغذی داشته باشند. تعداد گاوهای درمان شده و یا دوره انتقال یک بهاربند تولید کننده شیرهای غیرقابل فروش می تواند روزانه تغییر کند، و حتی در بین هر وعده شیردوشی ممکن است کاملا متفاوت باشد.

با این حال، شیرهای قابل فروش بسته به اینکه برای تغذیه به گوساله‌ها چگونه با هم مخلوط شده باشد می‌تواند متغیر باشد. به عنوان بخشی از آزمایشی که در Miner Institute انجام شد، ما نمونه‌های شیرهای قابل فروش تغذیه شده به گوساله‌ها را دو بار در روز در طول چندین ماه در یک مزرعه جمع و آنالیز کردیم.

تنوع زیاد مواد مغذی:

نتایج چربی، پروتئین و مواد جامد در شکل زیر نشان داده شده است. دامنه‌ای از 1/54 تا 7/71 درصد چربی، 2/67 تا 3/55 درصد پروتئین، و 10/52 تا 16/29 درصد مواد جامد وجود داشت.

شیر قابل فروش از خط لوله جمع آوری شد، بنابراین زمان جمع آوری می‌تواند بر شیری که به گوساله‌ها در هر بار تغذیه می‌شود تأثیر بگذارد.

سایر مطالعات نیز دامنه مشابهی از تغییرات را نشان دادند، که بیانگر این است که اگرچه گوساله‌ها میزان مشابهی از شیر را روزانه تغذیه می‌کنند، آنها نمی‌توانند میزان مشابهی از مواد مغذی را مصرف کنند.

مصرف متغیر مواد مغذی از شیر می‌تواند باعث کاهش افزایش وزن روزانه، مصرف استارتر، و کارایی خوراک شود.

زمان تغذیه شیر و در هر بار تغذیه با استفاده از بریکس رفرکتومتر میزان مواد جامد باید اندازه گرفته شود. با استفاده از آن اطلاعات و برای کمک به تهیه یک محلول یکنواخت از مواد مغذی، افزودنی ها، شیر خشک، یا مکمل های شیر می‌توانند به شیر اضافه شوند.

توجه بیشتر به جمع آوری شیر قابل فروش نیز می‌تواند به حداقل کردن عدم یکنواختی شیر کمک کند. با استفاده از یک منبع بزرگ شیر تاثیر انفرادی گاوها حداقل می­‌شود و منبع یکنواخت تری از شیر برای تغذیه گوساله ها بدست می‌آید.

 

خطوط آبی بیانگر نمونه‌های جمع شده در صبح و خطوط نارنجی بیانگر نمونه‌های جمع شده در عصر است.

در هر شکل، خط مشکی بیانگر ترکیب مورد انتظار براساس آنچه که از ترکیب شیر گاوهای هلشتاین در تانک شیر توقع می‌رود است. در این حالت ترکیب مورد انتظار 3/8 درصد چربی، 3/1 درصد پروتئین و 12/5درصد مواد جامد است.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک

  • تعداد بازدید: 1029

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود