چگونه تلفات سیلاژ را به حداقل برسانیم؟

اجتناب ناپذیر است که تا حدی تلفات سیلاژ رخ دهد. با این حال، تولیدکنندگان می توانند مقدار این تلفات را تغییر دهند ...

 اجتناب ناپذیر است که تا حدی تلفات سیلاژ رخ دهد. با این حال، تولیدکنندگان می توانند مقدار این تلفات را تغییر دهند زیرا از برخی موارد قابل اجتناب است. اگر بتوان تلفات را فقط 5% کاهش داد، می توان 2000 دلار در هر 1000 تن سیلاژ صرفه جویی کرد، با این فرض که سیلو 40 دلار در هر تن قیمت داشته باشد. علاوه بر این، سیلو با تلفات یا درجه خرابی زیاد نه تنها تناژ کلی کمتری برای تغذیه دارد، بلکه خوراک از کیفیت تغذیه ای پایین تری نیز برخوردار است. برای کنترل تلفات دو فرصت عمده وجود دارد: قبل از سیلو کردن و در هنگام تغذیه.

در زمان برداشت

برداشت در مرحله بلوغ و میزان ماده خشک مناسب راه حل کلیدی برای به حداقل رساندن تلفات است. خرد کردن علوفه در اندازه ذرات مناسب برای کوبیدن موفق سیلو بسیار مهم است.

در هنگام سیلو کردن

هنگامی که علوفه به محل سیلو کردن رسید، اکسیژن باید قبل از انجام مرحله تخمیر فعال از توده علوفه حذف شود. بسته بندی مناسب و محکم سیلوی ذرت یکی از مهمترین (و اغلب نادیده گرفته شده) عوامل هنگام تولید سیلوی خوب است. اتکا به جمعیت طبیعی میکروارگانیسم ها در گیاهان برای فرآیند تخمیر تصمیمی منطقی نیست، در بهترین حالت، نتیجه به طور معمول تخمیر ناکارآمد با سرعت پایین افت pH است. بنابراین، افزودن افزودنی های سیلو با سویه کارآمد باکتری همولاکتیک برای تضمین تخمیر موثر و حفظ بالاترین سطح ماده خشک و مواد مغذی بسیار حیاتی است. همچنین لازم است که سیلو در اسرع وقت به درستی پوشانده و بسته شود. اگر به درستی پوشانده نشود، تلفات می تواند به دلیل قرار گرفتن در معرض هوا باشد.

تلفات در هنگام تغذیه

میزان برداشت سیلو از محل سیلاژ به صورت یک مسابقه بر علیه زمان قابل مقایسه است، بنابراین هوا نمی تواند به سرعت در توده سیلاژ نفوذ کند. سرعت برداشت مناسب منجر به کاهش فساد هوازی و تلفات کم می شود. توصیه می شود روزانه 10 تا 15 سانتیمتر از کل صورت سیلو برداشته شود. با این حال، این میزان می تواند برای علوفه های پایدار در زمستان کمتر باشد. علاوه بر این، ثابت شده است که استفاده از افزودنی حاویLactobacillus buchneri  باعث افزایش ثبات هوازی در طیف گسترده ای از محصولات سیلاژ می شود. پیروی از روش های مدیریتی توصیه شده در تمام مراحل سیلو کردن  شامل مرحله هوازی، تخمیر، ذخیره سازی و تغذیه برای حفظ بیشتر مواد مغذی و ماده خشک بسیار حیاتی است و در نتیجه تلفات حداقل می شود.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 1023

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود