13 راه آسان برای کاهش مصرف آب و انرژی در گاوداری ها

تولیدکنندگان بر این باورند که برای تبدیل شدن به یک کارخانه تولید شیر پایدار، باید مبالغ هنگفتی را خرج کنند تا ...

تولیدکنندگان بر این باورند که برای تبدیل شدن به یک کارخانه تولید شیر پایدار، باید مبالغ هنگفتی را خرج کنند تا مزرعه خود را به روز کنند. در حالی که برای ارتقای پایداری خاصی به پول نیاز است، بسیاری از بهبودهای سازگار با محیط زیست وجود دارد که می توان با هزینه صفر انجام داد.

در واقع، پیشرفت‌های پایدار ساده و در عین حال مؤثر، مانند شیوه‌های ذکر شده در زیر، می‌تواند کمک کند تا مقدار بیشتری از دلارهایی که به سختی به دست آورده‌اید را به جیب خود برگردانید. اگر به دنبال راه های جدیدی برای پایدارتر شدن در مزرعه خود هستید، این 13 روش حفاظتی را بررسی کنید که تکمیل آن تنها چند دقیقه طول می کشد.

 

مصرف آب را به حداقل برسانید

بر اساس گزارش سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد، کشاورزی بزرگترین مصرف کننده آب در سراسر جهان است که به طور متوسط 70 درصد از کل برداشت آب شیرین را تشکیل می دهد. بنابراین، مهم است که کشاورزان تا حد امکان از این منبع طبیعی محافظت کنند. دانشگاه نیوهمپشایر این نکات را برای حفظ آب در گاوداریها ارائه می دهد:

1. رفع نشتی. نشتی اتصال لوله یا شیر آب به طور متوسط به از دست دادن 10 گالن در هر واحد در روز کمک می کند.

2. هنگام پر کردن وان یا مخازن توجه کنید. آب یک وان که هنگام پر کردن شلنگ به طور تصادفی از بین می‌رود، باعث از دست دادن 5 گالن در دقیقه می‌شود. یک شناور با خاموش کننده نصب کنید.

3. آب قبل از خنک کننده را که شیر را سرد می کند، مصرف کنید. اجازه رفتن آن به فاضلاب می تواند بین 20 تا 30 گالن آب در هر دقیقه را هدر دهد.

4. آب شستشو را از یک سیستم تمیز در محل (CIP) به یک مخزن ذخیره هدایت کنید. سپس از آب مجدداً از طریق پمپ برای شستشوی سالن استفاده کنید.

5. سیستم شستشوی خود را تنظیم کنید تا مطمئن شوید که سیستم تزریق هوا به درستی کار می کند، و سپس تنظیمات را بررسی کنید تا ببینید که فقط از مقدار آب مورد نیاز برای هر چرخه شستشو استفاده می کنید.

6. خنک کننده گاو نیازی به پاشش مداوم آب ندارد. دستگاه را با هماهنگی سیستم فن خاموش و روشن کنید.

7. تجهیزات کوچک را به جای آب جاری در سینک یا سطل بشویید.

8. مراقب میزان آب مصرفی خود باشید. اگر از سیستم فلاش برای تمیز کردن مسیرها در فری استال استفاده می‌کنید، برای کمک به کاهش مصرف آب، تعداد دفعات شستشو را کاهش دهید.

مصرف کننده زیاد انرژی نباشید

یک هزینه سربار عمده و اغلب نادیده گرفته شده در مزرعه، خدمات آب و برق است. به گفته چاد کلوبردانز، حسابرس انرژی مزرعه، با ارتقای ساده، می توانید مصرف انرژی و صورتحساب های خود را به طور چشمگیری کاهش دهید. او هنگام تلاش برای صرفه جویی در انرژی مزرعه، این پنج نشانگر را ارائه می دهد.

9. پره های فن را تمیز کنید و کشش تسمه را روی فن ها حفظ کنید. این می تواند کارایی فن موجود را تا 10 درصد یا بیشتر افزایش دهد.

10. مراقب چیزهایی باشید که به برق وصل شده است. آیا واقعاً به شش باتری به طور همزمان نیاز دارید؟

11. حرارت را چند درجه کم کنید. کاهش دما از 70 درجه فارنهایت به 65 درجه فارنهایت می تواند تا 21 درصد در قبض گرمایش صرفه جویی کند.

12. نشت هوا عامل اصلی اتلاف گرما و قبوض بالای انرژی است. در تمام درب ها و پنجره های جایگاه خود از درزگیری و نوار آب و هوا استفاده کنید. این می تواند اتلاف حرارت را تا 37٪ کاهش دهد.

13. از تعویض موتورهای کم مصرف و کوچک مانند مته، آسیاب و جوشکار خودداری کنید. به طور معمول، یک موتور باید سالانه 2000 ساعت کار کند تا جایگزینی آن را توجیه کند.


گروه علمی آگرین تک

  • تعداد بازدید: 1622

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود