5 نکته در نگهداری آغوز

نگهداری کیفیت آغوز در دامداری‌ها باید در الویت باشد. میزان آغوزی که گوساله دریافت می‌کند

نگهداری کیفیت آغوز در دامداریها باید در الویت باشد. میزان آغوزی که گوساله دریافت میکند اهمیتی ندارد اگر کیفیت آغوز پایین باشد (خود مقاله گفته آشغال باشد)

در ادامه برای نگهداری و ذخیره آغوز بطور مناسب 5 نکته بیان میشود:

1- آغوزها را یکی نکنید:

حتی اگر آغوزها بعد از جمع آوری مستقیما برای ذخیره کردن منتقل شدند آنها نباید با هم یکی بشوند.

 

2- تا یک ساعت بعد از دوشش آغوز را یا تغذیه کنید یا به یخچال منتقل کنید:

آغوز میتواند در یخچال یا فریزر ذخیره بشود، طبق دادههای National Animal Health Monitoring System دامدارها آغوز را 21درصد در یخچال و 73درصد در فریزر نگهداری می‌کردند.

 

 3- اگردر یخچال نگهداری میکنید فقط برای یک هفته آن را نگه دارید و برای کاهش شروع رشد باکتری‌ها مطمئن شوید که یخچال سرد است(0/5 تا 1/5 درجه) .

 

4- آغوز منجمد را برای 6 ماه یا کمتر نگه دارید

اگرچه خیلی از متخصصین هنوز به نتیجه نرسیده‌اند که زمان مناسب برای نگهداری آغوز منجمد چقدر است اما Faith Cullens از دانشگاه میشیگان بیان میکند که 6 ماه زمان مناسبی است.

 

5- آغوز منجمد را با آب گرم یا با ماکروویو یخ گشایی کنید:

نگرانی اصلی یخ گشایی کردن آغوز منجمد، از بین بردن انجماد بدون تخریب پروتئینهای ایمنی است. بهترین حالت این است که آغوز با آب گرم و نه داغ یخ گشایی بشود. همانطور که آغوز باعث کاهش دمای آب پیرامون خود میشود به آن آب گرم اضافه کنید. همینطور آغوز میتواند بدون آسیب جدی به ایمنوگلوبین ها در ماکروویو یخ گشایی بشود. مهم است که آغوز را در ماکروویو با قدرت کم و برای زمان کوتاه استفاده کنید.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک


  • تعداد بازدید: 14274

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود