زمان بندی همه چیز است در انجام واکسیناسیون و تغذیه آغوز گوساله‌های تازه‌زا

بعد از نزدیک به سه دهه تجربیات دامپزشکی، Pat Boe دامپزشک ایالت ایوا بیان می‌کند که تفاوت زیادی وجود دارد

بعد از نزدیک به سه دهه تجربیات دامپزشکی،Pat Boe دامپزشک ایالت ایوا بیان میکند که تفاوت زیادی وجود دارد در موفقیت دامدارهای ایشان که در تغذیه آغوز به گوسالهها موفق هستند و آنهایی که در این موضوع موفق نیستند.

تقریبا تمام دامدارهایی که میانگین تولید گله آنها در سال 15000 کیلو برای هر گاو بوده است در مدیریت و تغذیه آغوز موفق بوده اند. اما آنهایی که در این کار موفق نبوده اند تولید شیر آنها حدود 11000 کیلو در سال به ازائ هر گاو بوده است که بیانگر این است که در گلههای شیری همه چیز از روز اول شروع میشود.

Boe همچنین بر توزیع یک دوز از واکسن خوراکی دارای سویههای زنده تغییر شکل یافته از روتاویروس و کروناویروس به هر گوساله تازه متولد شده تاکید دارد. اما زمان بندی و فاصله زمانی بین توزیع این محصولات خیلی مهم است. بطور مختصر، شما نمیخواهید که یکی از آنها دیگری را خنثی کند.

 Boeپیشنهاد میکند که حداقل بعد از 20 دقیقه از تزریق واکسن آغوز را تغذیه کنید.

دامپزشکها تاکید میکنند که زمان انتظار مهم است برای اینکه آنتی بادیهای آغوز ویروسهای زنده واکسن را غیرفعال نکند. شما باید اجازه بدهید تا واکسن کار خود را انجام بدهد و شروع به تکثیر بکند قبل از اینکه آنتی بادیهای آغوز وارد سیستم ایمنی بشوند. هم آغوز و هم واکسن برای سیستم ایمنی گوساله بسیار سودمند هستند، اما اگر مراقب نباشید، یکی میتواند دیگری را کنسل کند.

Boe به تمام دامدارها مشورت میدهد تا از واکسن خوراکی روتاویروس و کروناویروس برای هر گوساله تازه متولد استفاده کنند، زیرا این دو ارگانیسم دلیل تقریبا نیمی از موارد اسهال کلینیکی هستند.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک

 

  • تعداد بازدید: 1163

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود