تعداد سلول‌های بدنی 200،000 شاخص زیاد خوبی نیست

یک مطالعه 11 ساله شامل 489 رکورد تولیدی و اقتصادی در پایان سال خلاصه شده از گله های Midwest امریکا نشان داد که شاخص

یک مطالعه 11ساله شامل 489رکورد تولیدی و اقتصادی در پایان سال خلاصه شده از گله‌های Midwest امریکا نشان داد که شاخص cell/mL200،000 به اندازه کافی خوب نیست.

در این مطالعه، درسه گله بالایی جدول میانگین سلول­‌های بدنی تانک شیرcells/mL134،000بود.

در حالی‌که در سه گله انتهایی جدول این میزان به طور متوسط cells/mL284،000 بود.تفاوت بین سلول­‌های بدنی با 5/5 کیلو تفاوت در تولید شیر، افزایش نرخ آبستنی و تعداد کمتر تلفات مرتبط است.

چالش در این مورد درک جدید از میزان نهایی سلول­‌های بدنی به میزان200،000است که به اندازه کافی پایین نیست.مطالعه نشان داد که به ازای هرcells/mL100،000 افزایش در تانک شیر،تولید شیر به میزان 2/7کیلوگرم کاهش یافت.

به منظور افزایش تولید شیر و بهبود سودآوری،کاهش میزان سلول­‌های بدنی به 150،000 یا حتی 100،000ضروری است.

سه مرحله برای کاهش تعداد سلول­‌های بدنی انجام دهید:

1- میزان سلول‌­های بدنی را بررسی کنید. یک سیستم مدیریتی داشته باشید که بطور فعال میزان سلول­‌های بدنی و عفونت­‌های جدید هر گاو را بررسی کند. برای تشخیص عوامل بیماری‌زای ایجاد کننده ورم پستان و درمان آنها پروتوکل داشته باشید.

2- از عفونت­‌های جدید جلوگیری کنید. زمانی‌که گاوها خشک می­‌شوند، پروتکل­‌هایی تنظیم کنید که هم برای پاک کردن عفونت­‌های موجود و هم جلوگیری از موارد جدید تنظیم شده اند.

3- احتمال ورم پستان را کاهش دهید. هیچ چیزی تاثیر اقتصادی ورم پستان را مانند کاهش احتمال وقوع آن کاهش نمی‌­دهد.

از تست‌­های ژنومیک برای تشخیص و پرورش گاوهایی که به ورم پستان و سایر بیماری‌­ها کمتر حساسیت دارند استفاده کنید. گاوهایی که به ورم پستان مقاوم باشند نسبت به گاوهایی که مقاومت کمتری دارند، میزان درمان و میزان شیری که به علت درمان دور ریخته می‌­شود به نصف کاهش می‌یابد.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک

 

 

  • تعداد بازدید: 1025

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود