هیچ گاوی را پشت آخور نگذارید

زمانیکه در مورد آخور صحبت می‌کنیم هر سانتیمتر مهم می­‌شود، و اندازه آخور یکی از مهمترین نگرانی‌های

زمانیکه در مورد آخور صحبت می‌کنیم هر سانتیمتر مهم می­‌شود، و اندازه آخور یکی از مهمترین نگرانی‌های گری اوتزل در مورد گاوهای انتظار زایش است. اوتزل استاد دانشگاه ویسکانسین در مورد این موضوع در وبیناری در مورد گاوهای خشک صحبت می‌کند.

ایشان می‌گوید که گاوهای بالغ به 70 سانتیمتر آخور نیاز دارند، و باید فضای بیشتری داشته باشند تا قادر باشند تا خود را در آخور تثبیت کنند.

فضای کافی برای هر گاو خیلی مهم است در بهاربندهایی که گاوها گردن گیرheadlocks  یا میله های شیب دارslant bars  برای نگه داشتن گاوها در فضای آخور ندارند.

نیاز است که تمام گاوها در یک زمان خوراک بخورند. زمانیکه خوراک توزیع می­‌شود، همگی باید قادر باشند تا بخورند.

چند اثر منفی به علت فضای ناکافی آخور وجود دارد. گاوها در این موقعیت تعداد وعده های کمتر با اندازه بزرگتر در روز خوراک می‌خورند زمانی که آنها می‌توانند بخورند، که خطر اسیدوز را افزایش می‌دهد.

اوتزل می‌گوید که فضای محدود آخور همچنین کارایی خوراک آنها را کاهش می‌دهد و رفتار جداسازی خوراک را افزایش می‌دهد.

انتخاب‌ها برای زمانیکه بهاربند پر است:

تاسیس ساختمان‌های دامی هزینه بر و گران است، و همین دلیلی است که بسیاری از گله ها تراکم را بالا می‌برند.

اوتزل می‌گوید که اگر تهیه فضای آخور کافی امکان پذیر نیست، گاوهای خشک را دو بار در روز تغذیه کنید ، قابلیت جداسازی خوراک کامل را کاهش دهید، و به میزان بیشتر برای باقی ماندن پسماند بیشتر (5 تا 10 درصد روزانه) تغذیه کنید.

اگر فصل زایش بر امکانات شما فشار زیادی می‌آورد، اوتزل چند مورد را پیشنهاد می‌کند که این موقعیت را برای شما مدیریت کند. گاوها می‌توانند سریع­تر به گروه های بعد از تازه زا منتقل شوند، مادامی­که حداقل ده روز در گروه تازه زا بودند.

گاوها انتظار زایش خیلی برای مدیریت حساس تر هستند، چونکه مدت زمان باقی ماندن در گروه انتظار زایش حداقل باید 21 روز باشد.

در صورت امکان، بهاربندهای گاوهای انتظار زایش و خشک را طوری طراحی کنید که دارای درهای قابل جابه جایی باشد و آبخوری کافی داشته باشد به منظور اینکه بهاربندهایی با اندازه‌های مختلف بتواند در صورت نیاز ایجاد شود.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک

  • تعداد بازدید: 2786

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود