چگونه تامین بهینه آب را تضمین کنی

باید آب کافی در آبخوری های بزرگ برای 20 تا 25 گاو (یا حدود 10 گاو برای آبخوری های کوچک تر) وجود داشته باشد،

 چالش:

آب حیاتی است. گاوها باید دسترسی راحت به آب در همه زمان‌ها داشته باشند.

تهیه آب باید براساس نیازهای گاو در گرم‌­ترین روزها باشد. عوامل دسترسی آسان و مناسب به آب حیاتی هستند. اما چه فاکتورهای باید بررسی شوند؟

 

آبخوری‌ها باید در تمام بهاربند در جایگاه مناسب قرار گرفته و قابل دسترس باشند.

 

بهترین روش حل مشکل:

به عنوان یک قانون کلی، باید آب کافی در آبخوری‌های بزرگ برای 20 تا 25 گاو (یا حدود 10 گاو برای آبخوری‌های کوچک تر) وجود داشته باشد، یا آبخوری‌های انفرادی به ازاء هر 15 گاو.

آبخوری‌ها باید در تمام بهاربند توزیع شده باشد و دسترسی آسان داشته باشند. دما، محل قرار گیری، در دسترس بودن و بهداشت عوامل کلیدی هستند.

  • دمای بهینه آب هم در تابستان هم در زمستان 17 درجه است.
  • جایگاه: 

 در اطراف آبخوری دنبال موانع یا لبه‌های تیز بگردید که ممکن است باعث ایجاد زخم بر بدن یا آسیب به سم شوند. طول راهرو را بررسی کنید و تضمین کنید که در رفت و آمد گاوها به آبخوری اختلال یا ترافیک ایجاد نمی‌­شود. آبخوری‌های انفرادی راه حل مناسبی هستند اگر فضای آبخوری کم است.

  • در دسترس بودن:

مهم است که ارتفاع آخور از سطح زمین را بررسی کنید، آب باید در سطحی حدود 55 سانتیمتر باشد و باید فضای کافی برای سر گاوها در بالای آبخوری وجود داشته باشد.

  • بهداشت:

در هوای گرم باکتری های داخل آب زیاد می­‌شوند. آبخوری باید به نحوی باشد که تمیز کردن آن برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها آسان باشد روزانه تخلیه شود و بطور کامل به صورت هفتگی تمیز شود.

 

گروه علمی شرکت آگرین تک

  • تعداد بازدید: 1133

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود