تکنولوژی ها 7 شناخته ناشناخته در تغذیه گاوها را تشخیص می دهند

تغذیه دقیق به معنی تغذیه گاوها با آن چیزی است که نیاز دارند. احتیاجات آنها عبارت است از اینکه سلامت باشند، به میزان ...

 تغذیه دقیق به معنی تغذیه گاوها با ان چیزی است که نیاز دارند. احتیاجات انها عبارت است از اینکه به میزان بهینه تولید شیر برسند، سلامت باشند و نیازهای امروز مصرف کنندگان را تامین کنند. تغذیه گاوها شامل موارد شناخته شده شناخته شده، شناخته شده ناشناخته، و ناشناخته ناشناخته است. قطعا، در عوامل موثر در تغذیه دقیق گاوهای شیری تنوع زیادی وجود دارد. این موضوع چالش جدی تولیدکنندگان، مشاوران و دامپزشک ها است.

7 شناخته ناشناخته

  • 1-چه خوراکی را ما فرموله کرده ایم؟

    فرموله کردن جیره گاوهای شیری یک چالش است. برخلاف سایر دام ها استفاده زیاد علوفه، که محصول با مزرعه و جایگاه درون مزرعه متفاوت است، و استفاده از محصولات جانبی به معنی میزان فیبر متفاوت و میزان مواد مغذی متفاوت است. تغییرات رطوبت نیز برای جیره نویس ها چالش برانگیز است که عموما برای یک حد متوسط جیره می نویسند.

  • 2-چه خوراکی توزیع می شود؟

    چالش های موجود در تولید و فراوری و پلت کردن خوراک کاملا جدی است. کارخانه های خوراک تلاش می کنند تا این تنوع را با استفاده از سنسورهای NIR حذف کنند، و با استفاده از الایزا یا سایر روش های تشخیص سریع عوامل سمی مانند مایکوتوکسین ها را کشف کنند. حتی اقلام خوراکی مانند کنجاله سویا که اغلب یکنواخت در نظر گرفته می شوند، مشخص شده است که میزان پروتئین انها تا 2 درصد می تواند متفاوت باشد.

  • 3-چه خوراکی به گاو داده می شود؟

    مخلوط کردن خوراک در مزرعه شانس دیگری برای تولید یک شناخته شده ناشناخته ایجاد می کند. مخلوط کردن زیاد، خوراک را مجددا جدا می کند، و مخلوط کردن کم نیز باعث می شود تا انها به خوبی مخلوط نشوند. روش های جدید برای حل این مشکل مورد نیاز است مانند سنسورها برای استفاده در میکسرها.

  • 4-گاو واقعا چه چیزی می خورد؟

    از زمانیکه ما گاوها را اهلی کردیم، هرگز توانایی یا صبر بررسی گاوها را به صورت 24 ساعته در 7 روز هفته نداشته ایم. الک کردن خوراک و پسمانده ها ضروری است. با استفاده از هوش مصنوعی و روش های ارزیابی ما متوجه می شویم که گاوها واقعا چه چیزی مصرف می کنند و برای اولین بار می توانیم رفتار انها را زمانیکه نزدیک انها نیستیم ارزیابی کنیم. دوربین ها و همچنین هوش مصنوعی به ما اجازه می دهد تا متوجه شویم که گاو واقعا چه چیزی مصرف می کند و این سیستم ها اکنون در گاوداری های بزرگ امریکا در حال استفاده است.

  • 5-چگونه مواد مغذی در شکمبه و دستگاه گوارش واکنش می دهند؟

    قابلیت هضم مواد خوراکی کاملا مهم است. هر خوراک می تواند قابلیت هضم جیره را تغییر بدهد بطوریکه بر میکروب های شکمبه تاثیر بگذارد. تعیین قابلیت هضم واقعی زمانیکه یک جیره تولید می شود توسط استارت اپ Fermentric’s  انجام می شود از طریق هوش مصنوعی و ماشین لرنینگ machine learning  با مدل سازی تغییرات میکروبی شکمبه در ازمایشگاه و در حال حاضر به 700000 گاو خدمات ارائه می دهد.

  • 6-چگونه خوراک میکروفلور شکمبه و روده را تغییر می دهد؟

    اندازه گیری تغییرات میکروفلور گاوها پیچیده است، با این حقیقت که اغلب باکتری ها نمی توانند کشت شوند. امروزه با استفاده از پروفایلDNA ، ممکن است که تغییرات را نقشه برداری کنیم. سیستم Diamond V’s RAMM  سی سال است که این کار را انجام می دهد.

  • 7-یک گاو واقعا چه ترکیب شیری تولید می کند؟

زمانیکه تغذیه باعث افزایش تولید شیر می شود، چه شیری ما تولید می کنیم؟ ایا ما حجم شیر را افزایش دادیم یا مواد جامد شیر را افزایش دادیم؟ ایا شیر سالم است؟ ما می دانیم که گاوها توانایی این را دارند که هرچه می خورند را به شیر انتقال دهند. کمپانی های قدیمی تجهیزات شیر به این موضوع در گذشته نگاه کرده اند اما استارت اپ هایی مانندSomaDetect  وnow Labby  از تکنولوژی های جدیدی استفاده کرده اند که این سوال ها را پاسخ می دهد.

تقاضای مشتری ها نسبت به گذشته افزایش یافته است. دامدارها باید کارایی خود را افزایش دهند، اما مشتری ها اکنون بیشتر انتخاب می کنند، سوال می کنند که دام ها چه می خورند و چگونه انها نگهداری می شوند. صنعت تولید شیر اگرچه تلاش به تولید شیر مقرون به صرفه می کند، اما این صنعت در اینده شامل مواردی مانند اسایش دام ها، کاهش تولید متان و خوراک هایی با ارزش سلامتی بیشتر می شود.

تکنولوژی به تولیدکنندگان اجازه می دهد تا اطلاعات را جمع و استفاده کنند، اطلاعات تغذیه دام ها را انتشار دهند که شامل تمام موارد در زنجیره خوراک که شامل مزرعه، اسیاب، فراوری، بسته بندی و مصرف دام می شود. خوراک و روش های تغذیه باید براورد کننده نیازهای مشتری و مزرعه باشند، که باعث افزایش کارایی و کاهش تلفات می شود.

این 7 موضوع شناخته شده ناشناخته تا مدت زمان زیادی ناشناخته باقی نمی مانند.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 871

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود