زمان درمان تب شیر، روش توزیع کلسیم را در نظر بگیرید

یک گاو شیری 21 گرم کلسیم در روز برای نگهداری بدن نیاز دارد، او حدود 23 گرم کلسیم در اغوز تولید می کند و به 56 گرم ...

 یک گاو شیری 21 گرم کلسیم در روز برای نگهداری بدن نیاز دارد، او حدود 23 گرم کلسیم در اغوز تولید می کند و به 56 گرم کلسیم برای تولید 45 کیلو شیر نیاز دارد. بطور خلاصه، تقاضای کلسیم فقط یک هفته بعد از زایش سه برابر می شود. چگونه دامدارها می توانند این میزان کلسیم را تامین کنند؟ Jessica McArt دامپزشک دانشگاه کرنل، می گوید که توجه کنید که چه نوع کلسیم به گاوها می دهید و چگونه ان را می دهید. اول در مورد منبع کلسیم تحقیق کنید. دو موضوع مهم، محلولیت کلسیم در اب و نرخ جذب ان در گاو است. متاسفانه این موارد نتایج مشابهی ندارند.

 

ولیکن، گاودارها ممکن است که منبع کلسیم را از خواندن مارک یک محصول متوجه نشوند. ما منبع کلسیم را نمی دانیم زیرا اطلاعات در این مورد اغلب توسط شرکت های تولید کننده داده نمی شود. حتی اگر منبع کلسیم ناشناخته باشد، دامدارها می توانند روش ازاد شدن ان را بررسی کنند. تزریق زیرجلدی به گستردگی در صنعت دامپروری استفاده می شود. ولیکن تزریق زیرجلدی می تواند ازاردهنده باشد با تزریقاتی که شامل گلوکز است.

سایر روش های توزیع شامل بلوس های خوراکی یا درنچ کردن است. درنچ کردن راحت نیست. اگر ان را وارد نای کنیم، گاو دیگر دچار کمبود کلسیم نمی شود او می میرد. کسانی که درنچ می کنند باید مطمئئن شوند که روش درست استفاده را انجام می دهند و مطمئن شوند که محصول از مری عبور می کند. استفاده از بلوس های خوراکی در حال گسترش است، اما انها نیز بدون خطر نیستند. توزیع سریع مهم است زیرا نمک های کلسیمی می تواند به موکوس گاو اسیب بزند. دفعه بعدی که بلوس ها را استفاده می کند انها را لیس بزنید. شما می توانید متوجه شوید که انها چقدر سریع می توانند به یک گاو اسیب بزنند و اذیت کنند اگر بلوس ها در گلو بمانند. بلوس هایی که با چربی پوشیده شده اند می توانند خیلی سریعتر از مری عبور کنند. در میان این روش های توزیع متفاوت، کدامیک مطمئن تر است؟ اگر بتوانیم انچه را که در تغذیه قبل از زایش نیاز داریم انجام دهیم، احتیاجی نداریم که این تیمارهای اذیت کننده را بعد از زایش انجام دهیم.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 1476

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود