برداشت سیلاژ ذرت- آیا پول بیشتری در سیلو می خواهید؟

تولید سیلوی ذرت با کیفیت بالا آسان نیست، اما هدف این است که محتوای مواد مغذی و ماده خشک را تا حد ممکن حفظ کنید.

 تولید سیلوی ذرت با کیفیت بالا آسان نیست، اما هدف این است که محتوای مواد مغذی و ماده خشک را تا حد ممکن حفظ کنید. برای انجام این کار، مهم است که محصول را در رطوبت مناسب برداشت کنید و خوب بسته بندی کنید تا اطمینان حاصل کنید که با ارزش ترین قسمت های سیلو - قندها و نشاسته ها از بین نرفته اند. علوفه ذرت در هر جریب می تواند مقدار زیادی ماده مغذی تولید کند. با این حال، میزان تلفاتی که می تواند در حین برداشت و بسته بندی اتفاق بیفتد، می تواند باعث شود که این مواد از نظر اقتصادی مقرون به صرفه به چیزی تبدیل شوند که دیگر زیاد مقرون به صرفه نباشد.

سرعت برداشت و وزن تراکتور

دامدارها تمایل دارند از چاپرهای سفارشی استفاده کنند، که واقعاً در کار خود مهارت دارند. با این حال، چاپردارها به ازای هر تن حقوق دریافت می كنند، بنابراین می خواهند که در اسرع وقت پیش روند. دامدارانی که قادر به مدیریت میزان زیادی از علوفه سیلو در زمان کوتاه نیستند، ممکن است نتوانند سیلو را خوب بکوبند و بپوشانند. به دلیل بستن ضعیف، به سادگی می توان نزدیک به 50% ضرر ببینیم. برای وزن تراکتور در هر تن و هر ساعت حدود 360 کیلوگرم را هدف قرار دهید. Drewnoski  به دامدارها پیشنهاد می کند از همسایگان خود بخواهند در پوشاندن سیلو کمک کنند و هزینه اضافی برای پوشاندن سیلو را بپردازید.

ضخامت لایه سیلو

حداکثر ضخامت مواد ریخته شده برای کوبیدن باید 15 تا 20 سانتیمتر باشد، اما اگر دامدارها بتوانند به ضخامت 5/7 سانتیمتر برسند، کوبیدن و تراکم بهتری دریافت می کنند. مخصوصاً برای دامدارهایی که نسبت به حجم داخل سیلو وزن تراکتور کافی ندارند، هرچه لایه نازک تر باشد بهتر است. ما توصیه می كنیم که حدود 75/6 کیلوگرم ماده خشک در هر فوت مكعب یا حدود 25/20 کیلوگرم علوفه تازه در هر فوت مكعب را هدف قرار دهید. اگر به این اهداف نمی رسید، معمولاً مشکل یکی از دو مورد است یا وزن کافی نیست یا ضخامت لایه ها زیاد است.

سطح رطوبت

در نظر گرفتن رطوبت برای کل محصول می تواند دلهره آور باشد. علوفه ذرت می تواند از آماده بودن برای برداشت خیلی سریع به مرحله خشک شدن کامل برسد.Drewnoski  پیشنهاد می کند علوفه را کمی مرطوب تر برداشت کنید، مخصوصاً اگر مزارع زیادی برای برداشت دارید. رطوبت ایده آل حدود 60 تا 65 درصد است. بنابراین، نزدیک به 65 تا 67 درصد رطوبت برداشت را شروع کنید. مواد مرطوب می توانند به کوبیدن و پوشاندن بهتر سیلو نیز کمک کنند.

طول برش قطعات

برای گاوهای گوشتی طول برش کوچکتر از 25/1 سانتیمتر را امتحان کنید. طول قطعات کوتاهتر به سیلو کردن بهتر کمک می کند. این ممکن است برای چاپردارها چالش باشد، زیرا زمان بیشتری برای برداشت لازم است اما می تواند به سیلو کردن بهتر کمک کند. برای گاوهای شیری، طول بیشتری از برش مانند 8/1 سانتیمتر را استفاده کنید تا به فیبر موثر برای حفظ عملکرد شکمبه برسید.

پوشش بسیار مهم است

پوشاندن بلافاصله سیلو برای کاهش قرار گرفتن در معرض اکسیژن بهترین کار است، اما پوشاندن در عرض 24 ساعت نیز می تواند مفید باشد. در صنعت گاو گوشتی، تولیدكنندگان به طور معمول علوفه را نمی پوشانند و این جایی است كه باید از پرورش دهندگان گاوهای شیری بیاموزیم. پرورش دهندگان گاوهای شیری به معنای واقعی کلمه مزایای پوشاندن سیلاژ را برای دهه ها دیده اند، اما تولید کنندگان گاو گوشتی ارزش آن را درک نمی کنند، و منجر به افت قابل توجهی در کیفیت سیلو می شود. بسیاری از پرورش دهندگان گاوها توده هایی از سیلو تولید می کنند که سطح زیادی دارند و اگر پوشیده نشوند می توانند تلفات زیادی داشته باشد. بیشتر آنها معتقدند که آنها فقط چند سانتیمتر از سیلوی رویی را از دست می دهند، اما بدون پوشاندن، دامدارها مواد را به عمق تقریبا یک متر در هر سطح مواجه با هوا از دست می دهند.

Drewnoski گفت: آنچه مردم نمی فهمند این است كه آنچه آنها می بینند باعث ایجاد تغییر نمی شود، بلكه آن چیزی است كه آنها نمی بینند. برای اینكه تخمیر اتفاق بیفتد اکسیژن باید خارج شود. بدون پوشاندن، به جای شروع تخمیر، مواد در مرحله هوازی باقی می مانند. این مرحله باکتری ها، کپک و مخمر را رشد می دهد، تمام مواد مغذی سیلو را می خورند و تلفات قابل توجهی ایجاد می کنند.

اول ایمنی

پیاده روی به سمت صورت سیلاژ یا نزدیک آن بسیار خطرناک است. از تراکتور برای پایین کشیدن سیلو استفاده کنید. همیشه هنگام گرفتن نمونه مواد را از سطل تراکتور خارج کنید. به خانواده، دوستان و هر کسی که از مزرعه بازدید می کند یادآوری کنید که سیلوی ذرت یک منطقه خطرناک است و آنها همیشه باید از آن دور بمانند.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 905

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود