3 نکته ای که باید قبل از پرورش گوساله های نر شیری در نظر بگیرید

گاو نر یا تلیسه؟ این احتمالاً متداول ترین سوالی است که گاودارهای شیری پس از تولد گوساله پرسیده اند.

 گاو نر یا تلیسه؟ این احتمالاً متداول ترین سوالی است که گاودارهای شیری پس از تولد گوساله پرسیده اند. اگرچه ممکن است ناامیدکننده باشد که گاو مورد علاقه شما در گله گوساله نر زایش کند، اما به این معنی نیست که آن گوساله ارزش خاصی ندارد. در واقع به گفته تارا فلیکس، متخصص گاو گوشتی از دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا، گوشت گاو شیری تقریبا 20% بازار گوشت گاو را تشکیل می دهد و دارای توانایی های ژنتیکی برای تولید گوشت با کیفیت بالا با کمترین چربی بین گوشت است.

این بدان معنی است که در صنعت گوشت گاو بازار قابل اعتمادی برای گوشت گاوهای نر شیری وجود دارد. اما قبل از شروع پرورش گوساله های نر، چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

 

1- امکانات، امکانات، امکانات

یکی از مهمترین فاکتورها در هنگام پرورش گوساله های نر نژاد شیری، در دسترس بودن مکان است. آیا به اندازه کافی فضا دارید؟ بهاربند کافی است؟ یا شاید حتی یک انبار اضافی برای پرورش این دام ها؟

فلیکس می گوید: گوساله های نر نژاد شیری نسبت به نژادهای معمولی گاو گوشتی در همان سن به جایگاه و سرپناه بیشتری احتیاج دارند. جایگاه بسیار مهم است زیرا گوساله های نر نژاد شیری تقریباً یک سال در ان تغذیه می شوند. کف بتونی یا سنگی بدون بستر می تواند منجر به لنگش شود.

اگر فضا عامل محدود کننده ای برای عملکرد شما باشد، بهتر است فقط تلیسه های جایگزین را پرورش دهید. اما اگر فضای کافی دارید ، پرورش گوساله های نر نژاد شیری ممکن است یک گزینه باشد.

 

2- آیا به اندازه کافی خوراک دارید؟

عامل دیگری که باید در خاطر داشته باشید میزان خوراک این حیوانات است. گاوهای نر بالغ نژاد شیری تقریباً 8 تا 9 کیلو در روز غذا می خورند. بنابراین، مهم است که موجودی خوراک خود را تجزیه و تحلیل کنید تا اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی برای پرورش این حیوانات خوراک وجود دارد.

فلیکس می گوید: تولید لاشه با کیفیت قابل قبول از گاو شیری نیاز به تغذیه حیوانات با انرژی بالا و بازاریابی در سنین پایین (12 تا 14 ماهگی) و وزن قابل قبول (520 تا 650 کیلوگرم) دارد. به دلیل نسبت بالاتر خوراک به افزایش وزن در مقایسه با نژادهای سنتی گاو گوشتی، هدف گذاری افزایش سریع وزن در گوساله های نر نژاد شیری برای تلاش برای رسیدن به وزن کشتار در کمترین زمان ممکن بسیار مقرون به صرفه خواهد بود. گوساله هایی که بیش از 20 ماه تغذیه می شوند معمولاً سودآوری ندارند.

یک نکته احتیاطی هنگام تغذیه گوساله های نر نژاد شیری این است که به خاطر داشته باشید که این دام ها باید با یک جیره با کنسانتره بالا به جای جیره علوفه ای تغذیه شوند تا به متوسط افزایش وزن مناسب برسند.

 

3- با گوساله ها رفتار یکسان کنید.

هنگام پرورش گوساله های نر نژاد شیری از بدو تولد، همان مراقبتی را کنید که از گوساله های ماده می کنید. سودآوری آینده گوساله های نر تحت تأثیر مراقبت هایی که در اولین ساعات و روزهای زندگی دریافت می کنند است. فرانک واردینسکی، مأمور ترویج دانشگاه ایالتی میشیگان می گوید: گوساله هایی که در چند ساعت اول زندگی ایمونوگلوبولین کافی دریافت نمی کنند بیشتر در معرض خطر بیماری هایی مانند اسهال و ذات الریه هستند و میزان مرگ و میر آنها دو برابر گوساله هایی است که ایمونوگلوبولین کافی را دریافت می کنند. توصیه های مدیریتی برای گوساله های نر برای اینکه سالم و سرحال باشند باید همانند تلیسه ها باشد.

پرورش گوساله های نر شیری می تواند در صورت مدیریت صحیح باعث افزایش سودآوری شما باشد. قبل از شروع، این مولفه های اصلی را همراه با میزان کارگر مورد نیاز برای پرورش این حیوانات در نظر بگیرید.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 2423

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود