زندگی گروهی می تواند رفاه و آسایش گوساله را بهبود بخشد

آسایش دام همیشه برای دامدارها مهم بوده است، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این امر برای مصرف کنندگان نیز به ...

اسایش دام همیشه برای دامدارها مهم بوده است، اما تحقیقات اخیر نشان داده است که این امر برای مصرف کنندگان نیز به نگرانی فزاینده ای تبدیل شده است. با افزایش مداوم تعداد برچسب های محصولات غذایی، جای تعجب نخواهد بود که برچسب هایی مانند "رفاه حیوانات تأیید شده" و "گواهی شده انسانی" در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی ظهور کنند.

مصرف کنندگان امروزی بیش از هر زمان دیگری با گزینه های غذایی روبرو هستند و تحقیقات اخیر نشان داده است که مصرف کنندگان نیاز به افزایش سطح اسایش در حیوانات مزرعه ای را درک می کنند، علیرغم این واقعیت که سطح دانش آنها در مورد کشاورزی و مسائل رفاهی حیوانات نسبتاً پایین است.

بنابراین، چگونه می توان برخی از این نگرانی ها را در مزرعه برطرف کرد؟

در طی یک وبینار در ویسکانسین اخیراً، دکتر Theresa Ollivett، استادیار دانشکده دامپزشکی و دکترJennifer Van Os ، استادیار و متخصص اسایش دام در گروه علوم دامی دانشگاه ویسکانسین-مدیسون، در مورد برخی از مزایای پرورش گوساله های شیری در یک گروه یا به صورت دوتایی صحبت کردند.

مزایای اجتماعی

Van Os  می گوید: منظور از رفاه حیوانات، درک چگونگی تأمین بهترین کیفیت زندگی برای یک حیوان است. این بدان معنا است که اطمینان حاصل کنیم که گاو یا گوساله نه تنها سالم هستند بلکه از نظر رفتاری می فهمیم که آن گونه خاص در هر مرحله زندگی چه نیازی دارد.

برای گوساله های شیری، رشد اجتماعی در سنین جوانی برای عملکرد بهتر گوساله بسیار مهم است. استفاده از پرورش گروهی یا دوتایی باعث می شود که گوساله مهارت های اجتماعی خود را بهتر رشد دهد، بنابراین به دلیل اینکه از بدو تولد به او فرصت زندگی در یک گله را می دهد، رفاه گوساله را از لحاظ ارتباط اجتماعی بهبود می بخشد.

Van Os  می گوید: گوساله ها به خوبی یاد می گیرند که با دیگر اعضای گروه در یک سیستم پرورش گروهی بازی کنند، بنابراین آنها یاد می گیرند با افراد دیگر گروه ارتباط برقرار کنند در حالی که در دوره رشد و بلوغ هستند و این موضوع برای آنها سودمند است. این به معنای انعطاف پذیری بهتر در برابر تنش شیرگیری و همچنین رتبه اجتماعی بهتر هنگام بلوغ است، بنابراین آنها می توانند بدون پرخاشگری دسترسی بهتری به منابع داشته باشند.

تحقیقات قبلی حاکی از آن بود که پرروش انفرادی گوساله ها از منظر بهداشتی می تواند سودمند باشد، اما طبق گفته Van Os، در چند دهه گذشته دامدارها چیزهای زیادی در مورد بهترین روش های پرورش و مدیریت گوساله ها آموخته اند. بنابراین، دامدارها توانایی کاهش خطرات بهداشتی را بهتر از سال های قبل در یک سیستم پرورش گروهی دارند.

Van Os  هشدار می دهد که این بدان معنا نیست که پرورش گروهی گوساله ها چالشی ندارد. هدف ما پرورش یک گوساله مسن با یک گوساله خیلی جوان نیست زیرا اگرچه گوساله جوان در واقع چیزهای زیادی برای یادگیری از گوساله مسن تر دارد، اما هنوز هم خطر ابتلا به بیماری بسیار زیاد است.

به گفته Ollivett، برای موفقیت در سیستم پرورش گروهی، لازم است قبل از تغییر مکان از جایگاه انفرادی گوساله ها به جایگاه های های گروهی یا دوتایی، تمام عناصر مدیریت صحیح گوساله باید در جای خود قرار گیرند. این اصول اساسی شامل انتقال غیر فعال، بهداشت، نظافت و تغذیه است.

یک تجربه مناسب

Ollivett می گوید: هنگامی که تصمیم می گیرید که آیا پرورش گوساله به صورت گروهی امکان پذیر است یا نه، ابتدا باید کارها در پرورش انفرادی به خوبی پیش برود. اگر فکر می کنید که پرورش گوساله به صورت انفرادی واقعا سخت است، پرورش به صورت گروهی همیشه سخت تر خواهد بود. Ollivett و Van Os  هشدار می دهند قبل از انتقال از یک سیستم انفرادی به یک سیستم گروهی یا دوتایی، با کارهایی که مربوط به این تغییر است اشنان شوید.

Van Os  می گوید: در مورد جفت کردن یا گروه بندی گوساله ها به این عنوان فکر کنید که دارای چندین مزیت بالقوه است. اما این روش یک روش ثابت برای همه نیست و همه نمی توانند که فوراً به آن بپردازند، اما دامدارهای زیادی وجود دارند که در چند سال گذشته به پرورش گروهی روی آورده اند و موفقیت کسب کرده اند. اگرچه پرورش گروهی گوساله بدون چالش نیست، اما این می تواند یک تاکتیک ارزشمند نه تنها برای گوساله، بلکه برای مدیران گوساله نیز باشد.

ما با حیواناتی که پرورش می دهیم ارتباط داریم. بنابراین، مواردی که از نظر اسایش حیوانات خوب هستند نیز می توانند برای ما خوب باشند. من مردم را تشویق می کنم که فکر کنند این موردی نیست که توسط یک نیروی خارجی به انها تحمیل می شود. این بدان معنی است که در این روش مزایای زیادی برای رفاه و رشد گوساله، و همچنین مزایای بالقوه برای افرادی که با آنها کار می کنند وجود دارد. و من فکر می کنم دامدارهای زیادی وجود دارند که می توانند تأیید کنند پرورش گروهی واقعاً سودآور است.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

 
  • تعداد بازدید: 550

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود