تغذیه مناسب گوساله ها از تولد تا شیرگیری- این یک تحقیق برای آینده است

تحقیقات نشان دادند علی رغم تلاش های متخصصین در گله های شیری اغلب گوساله ها را به بهترین روش های گفته شده تغذیه نمی کنند

تحقیقات نشان دادند علی رغم تلاش های متخصصین در گله های شیری اغلب گوساله ها را به بهترین روش های گفته شده تغذیه نمی کنند. این مطالعه از مصاحبه با دامدارها و مشاوران انها استفاده کرد برای تحقیق اینکه چرا دامدارها گوساله ها را به روش خودشان تغذیه می کنند. روش های مختلف تغذیه گوساله ها استفاده شده توسط دامدارها، عمدتا براساس راحتی انجام طرح و عملکرد گوساله بود. مشاوران اغلب نگران بودند که گوساله ها عمدتا تغذیه پایینی دارند، که احتمالا به این علت است که دامدارها توصیه های ناکافی برای تغذیه گوساله ها دریافت می کنند. نتایج ما نیاز به توصیه های موثر و مداوم برای دامدارها در مورد تغذیه و شیرگیری گوساله ها را مشخص کرد. راهنمایی های مناسب و استاندارد برای تغذیه جایگزین شیر باید بهبود یابد برای تضمین اینکه گوساله ها برای حمایت از عملکرد و رشد بیولوژیکی پایه تغذیه کافی می شوند. تحقیقات بیشتر مورد نیاز است برای ایجاد بهترین روش عملی برای شیرگیری گوساله ها در حالیکه توسعه شکمبه، سلامت و افزایش وزن را حمایت می کند. تمام توصیه ها برای تغذیه گوساله ها باید رسیدن به سطح استاندارد مزرعه ای شامل پرورش تلیسه های جایگزین بطوریکه در 24 ماهگی زایش کنند را تسهیل کنند.

گوساله های شیرخوار باید بطور مناسبی برای رسیدن به نیازهای تغذیه ای، حمایت از رشد و گسترش بهینه، برای رسیدن به سن اولین زایش در 24 ماهگی تغذیه شوند. روش سنتی تغذیه شیر، رشد را کاهش می داد، باعث عدم اسایش دام می شد و احتمالا باعث سوء تغذیه و توقف سیستم ایمنی می شد. علی رغم توصیه های خیلی جدید برای افزایش سطح تغذیه برای گوساله های شیرخوار، تغذیه محدود روشی رایج باقی مانده است. این مطالعه دلایل استفاده از روش های مختلف تغذیه گوساله توسط دامدارها در انگلستان را مشخص کرد. 40 مصاحبه (26 دامدار و 14 مشاور) بین می 2016 تا ژوئن 2017 انجام شد. نتایج نشان داد که روش های مختلفی از تغذیه گوساله در مزارع انجام می شود، که عمدتا توسط گرایش دامدار با توجه به مدیریت اسان و اسایش گوساله تعیین می شود. مشاوران نگرانی زیادی داشتند در مورد تغذیه ناکافی گوساله ها، که عمدتا می تواند به دلیل توصیه های ناکافی و غیرروشن برای تغذیه نرخ جایگزین شیر باشد. همکاری بین تحقیقات دانشگاهی و صنعت برای ایجاد یک درک استاندارد از تغذیه گوساله ضروری است که عملکردهای فیزیولوژیکی را حمایت کند، شیرگیری را اسان کند، و از رشد مناسب گوساله حمایت کند و سلامت و اسایش گوساله را تضمین کند.

روش های تغذیه ای در گاوداری های شیری بر اساس عملکرد گوساله، و سادگی، کارایی و از لحاظ هزینه و زمان مقرون به صرفه بودن در مقابل گزینه های جایگزین است. با این حال، نمی توان از دامدارها انتظار داشت که بهترین روش تغذیه استاندارد را اجرا کنند اگر توصیه های مربوط به تغذیه و راهنمایی کافی در مورد پروتکل های از شیر گرفتن را نداشته باشد. توصیه های در دسترس دامدارها بر اساس تغذیه عملی گوساله ها نیاز است که بهبود یابد و از مشاوران نظرخواهی شود. بویژه، صنعت تغذیه دام باید تلاش هماهنگ تری برای اطمینان از سازگاری رهنمودها با نیازهای فیزیولوژیکی گوساله ها، تسهیل از شیر گرفتن و پشتیبانی از اهداف رشد برای دستیابی به سن اولین زایش پایین تر را انجام دهد.

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 979

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود