متاانالیز از تاثیر اوره آهسته رهش بر عملکرد گاوهای گوشتی

خوراک های گیاهی، مانند کنجاله سویا و کلزا به عنوان منابع پروتئین قابل تجزیه و غیر قابل تجزیه در ...

خوراک های گیاهی، مانند کنجاله سویا و کلزا به عنوان منابع پروتئین قابل تجزیه و غیر قابل تجزیه در جیره های نشخوارکنندگان استفاده می شوند. پروتئین قابل تجزیه توسط میکروب های شکمبه برای تولید پروتئین میکروبی استفاده می شود. پروتئین میکروبی می تواند در حدود 80 درصد نیازهای پروتئین نشخوارکنندگان را تامین کند. ولیکن، استفاده از منابع پروتئین گیاهی در جیره نشخوارکنندگان می تواند بر اساس دردسترس بودن انها، هزینه و تاثیر محیطی انها محدود شود. اوره اهسته رهش یک منبع نیتروژن غیرپروتئینی است که با تامین مداوم امونیاک برای تولید پروتیئن میکروبی می تواند تا حدی جایگزین منابع پروتئین گیاهی قابل تجزیه در شکمبه در جیره نشخوارکنندگان شود. در سه دهه گذشته، در استفاده از اوره اهسته رهش در جیره گاوهای گوشتی تحقیقات زیادی انجام شد. مطالعه حاضر بانک اطلاعاتی به دست امده از مطالعات فراوان انجام شده را برای تعیین تاثیر منبع اوره اهسته رهش بر عملکرد گاوهای گوشتی را انالیز کرد. نتایج نشان داد که افزودن اوره اهسته رهش به جیره عملکرد، کارایی و تاثیرات محیطی پرورش گاوهای گوشتی را بهبود می بخشد. بنابراین، این مطالعه ثابت می کند که اوره اهسته رهش می تواند به عنوان یک منبع موثر نیتروژن غیرپروتئینی در جیره گاوهای گوشتی استفاده شود.

اوره اهسته رهش یک منبع نیتروژن غیر پروتئینی پوشش دار برای تغذیه نشخوارکنندگان است. این مطالعه در روش متاانالیز برای تعیین تاثیر اوره اهسته رهش بر عملکرد گاوهای گوشتی انجام شد. اطلاعات از 17 ازمایش استخراج شد و با استفاده از روش اثرات تصادفی برای براورد اندازه اثر اوره اهسته رهش بر ماده خشک مصرفی، پروتئین مصرفی، افزایش وزن، و کارایی خوراک گاوهای گوشتی در مراحل مختلف پرورش انالیز شد. تاثیری از تغذیه اوره اهسته رهش بر ماده خشک و پروتئین مصرفی گاوهای گوشتی مشاهده نشد. استفاده از اوره اهسته رهش افزایش وزن (92 گرم در روز) و کارایی خوراک (12 گرم افزایش وزن بر کیلوگرم ماده خشک مصرفی) گاوهای گوشتی را بهبود بخشید. نکته جالب این بود که اوره اهسته رهش، افزایش وزن (130 در مقابل 60 گرم در روز) و کارایی (18 در مقابل 8 گرم افزایش وزن بر کیلوگرم ماده خشک مصرفی) گاوهای در مرحله رشد در مقایسه با گاوهای مرحله اخر پروار را بهبود بیشتری بخشید. انالیزهای شبیه سازی نشان داد که اثرات مثبت اوره اهسته رهش بر افزایش وزن و کارایی سوداوری را از طریق کاهش هزینه خوراک بهبود می بخشد. این نتایج نشان داد که اوره اهسته رهش یک منبع مداوم نیتروژن غیرپروتئینی برای پرورش گاوهای گوشتی است.

نتایج این متاانالیز نشان داد که اوره اهسته رهش بهبود مداومی را در افزایش وزن و کارایی ایجاد می کند. استفاده از سیلوی ذرت به عنوان منبع علوفه ای در جیره گاوها اثرات مثبت اوره اهسته رهش را بر افزایش وزن و کارایی خوراک افزایش می دهد. اثرات مثبت اوره اهسته رهش بر عملکرد گاوهای گوشتی پایداری اقتصادی و محیطی پرورش گاوهای گوشتی را بهبود می بخشد.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 1538

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود