پروتئین بیشتری را در شیر خود تولید کنید

زمانیکه در مورد ترکیبات شیر صحبت می کنیم چربی شیر توجه زیادی را به خود جلب می کند، اما افزایش اخیر در ...

 زمانیکه در مورد ترکیبات شیر صحبت می کنیم چربی شیر توجه زیادی را به خود جلب می کند، اما افزایش اخیر در قیمت پروتئین شیر باعث شده است تا تولیدکنندگان به بهینه کردن تولید پروتئین شیر توجه بیشتری داشته باشند. براساس توصیه های دکتر Mike Van Amburgh استاد دانشگاه کرنل، سه نکته برای یک جیره کارا می تواند پروتئین شیر را حداکثر کند.

گاو خود را بشناسید

مانند پروتئین بدن، پروتئین شیر از اسیدهای امینه تولید می شود. زمانیکه یک جیره را برای میزان اسیدهای امینه بالانس می کنید،Van Amburgh  اول به یک موضوع خاص توجه می کند: چه گاوی را می خواهید تغذیه کنید؟ زمانیکه من ان را می پرسم، چیزی که واقعا می خواهم بدانم این است که گاوها در چه مرحله شیردهی هستند، تعداد روزهای شیردهی انها چقدر است، در حال از دست دادن یا کسب نمره بدنی هستند؟ و چیزی که برای من خیلی مهم است این است که وزن انها چقدر است؟

وزن کردن گاوها در مقایسه با تخمین چشمی انها، چیزی نیست که خیلی از گاودارها در مورد ان فکر کنند زیرا این روش مانند اندازه گیری حجم تولید شیر زیاد رایج نیست. این تخمین چشمی می تواند مشکلاتی را در ادامه ایجاد کند.

اگر شما تلاش می کنید که یک گاو 630 تا 675 کیلویی را تغذیه کنید، زمانیکه در واقع این گاو 720 تا 765 کیلوگرم است، توانایی شما برای تامین اسیدهای امینه مورد نیاز خیلی خوب نیست زیرا شما نیازهای واقعی گاو را نتوانسته اید براورد کنید. اعدادی که ایشان توجه می کنند میزان متیونین جیره است که باید 14/1 تا 18/1 گرم در هر مگا کالری از انرژی قابل متابولیسم باشد. ضرب کردن این عدد در 7/2 میزان لایزین را می گوید.

پر کردن شکمبه

در مرحله بعد، نیاز است که علوفه بررسی شود و احتمالا نه بر ان اساسی که شما فکر می کنید. ایشان می گوید که NDF تاثیر زیادی بر تامین اسیدهای امینه بدن دارد، برخلاف سطوح بالای نشاسته یا قند که گرانتر هم هستند.

هرچه قدرNDF  قابل تخمیر بیشتر باشد میزان قابلیت هضم NDF بالاتر است و مصرف بیشتری اتفاق می افتد. بنابراین لزوما سطح نشاسته یا قند به خودی خود مهم نیست بلکه میزانی که گاو می تواند مصرف کند مهم است. رسیدن به کربوهیدرات های با کیفیت بالا و قابل هضم در شکمبه واقعا موضوع مهمی است. ما نیاز داریم که در این جیره ها 30 درصدNDF  داشته باشیم تا شکمبه را از علوفه پر کنیم. با رسیدن به این سطوح بالاتر می توانیم تولید میکروبی شکمبه را برای رسیدن به اسیدهای امینه بالاتر بهینه کنیم.

 

پروتئین دقیق

با ارزیابی علوفه ها، ممکن است راه کارهایی از نظر تغذیه ای و مالی برای تغذیه موثرتر پروتئین در جیره وجود داشته باشد. وی گفت: مراقب باشید که شکمبه دچار کمبود آمونیاک نشود، اما اکنون فضای کافی برای استفاده از مکمل های پروتئینی با پروفایل اسید آمینه خوب و کربوهیدرات بیشتر دارید تا فضای بیشتری را برای تامین انرژی داشته باشید.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 732

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود