شمارش افتراقی سلول های سوماتیک به عنوان نشانگر برای تغییر ترکیب شیر در گاوهایی که تعداد سلول های سوماتیک آنها بسیار کم است

اخیراً، در دسترس بودن یک روش انالیز شیر با کارایی بالا و تعداد شمارش افتراقی سلول های سوماتیک (DSCC) فرصت های ...

اخیراً، در دسترس بودن یک روش انالیز شیر با کارایی بالا و تعداد شمارش افتراقی سلول های سوماتیک (DSCC) فرصت های جدیدی را در تحقیقات در مورد سلامت پستان گاو ایجاد کرده است. اطلاعات ارائه شده توسط این ابزار جدید در گاوهایی که تعداد سلول های سوماتیک آنها بسیار کم است (SCC ≤ 50،000 سلول در هر میلی لیتر) از اهمیت برخوردار است. تحقیقات ما تأیید کرد که تکرارپذیری اندازه گیری، اجازه استفاده از آن را در شرایط مزرعه می دهد. داده های مشاهده ای ارتباطی بین DSCC و عفونت های درون پستان در گاوهایی با SCC بسیار پایین پیدا نکردند. با این حال، داده های ما نشان داد که با افزایش DSCC، تولید تمام اجزای اصلی شیر کاهش می یابد. این یافته ها تأیید کرد که DSCC می تواند ابزاری جدید برای دامداران باشد تا تغییرات کیفیت شیر را کنترل کند. DSCC ممکن است به عنوان یک مارکر برای شناسایی تغییرات اولیه در ترکیب شیر و به عنوان یک نتیجه از تغییر مکانیسم ترشح شیر پیشنهاد شود.

دسترسی اخیر یک انالیز شیر با کارایی بالا و انجام تعداد شمارش افتراقی سلول های سوماتیک (DSCC) فرصت های جدیدی را در تحقیقات در مورد سلامت پستان گاو ایجاد کرده است. هنگامی که تعداد سلول های سوماتیک (SCC) زیر 50000 سلول در میلی لیتر باشد، این انالیز دارای محدودیت بالقوه در دقت اندازه گیری ها است. ما داده های مربوط به گاوهای زیر این آستانه را به دست آوردیم، تکرار این اندازه گیری ها را ارزیابی کردیم و رابطه بین DSCC و سلامت پستان، ترکیب شیر و عملکرد را بررسی کردیم. به طور کلی، 3022 آزمایش شیر انجام شد؛ 901 عدد از آنهاSCC  کمتر از 50000 سلول در میلی لیتر داشتند. این نمونه های اخیر توسط qPCR برای شناسایی وجود باکتری مورد انالیز قرار گرفت. به طور کلی، 20.75% نمونه ها (187 عدد) مثبت بودند. با این حال، وضعیت سلامتی ارتباط قابل توجهی با DSCC ندارد. انالیز ارتباط DSCC بر چربی، پروتئین و کازئین شیر نشان دادند که کاهش قابل توجهی در نسبت آنها با افزایش DSCC وجود دارد، در حالی که برای تولید شیر و لاکتوز مشاهده نشد. بنابراین، DSCC در گاوهای با SCC بسیار کم ممکن است به عنوان یک مارکر برای شناسایی تغییرات اولیه در ترکیب شیر پیشنهاد شود.

این مطالعه تأیید می کند که گاوهایی با SCC بسیار کم (کمتر از 50،000 سلول در میلی لیتر) ممکن است عفونت داخل پستانی داشته باشند. با این حال، DSCC توانایی شناسایی آنها را افزایش نداد. با وجود سطح پایین SCC، چربی، پروتئین و کازئین شیر با افزایش DSCC به طور قابل توجهی کاهش یافت. بنابراین، ممکن است DSCC در گاوهای با SCC پایین به عنوان مارکر برای شناسایی تغییرات اولیه در ترکیب شیر و به عنوان یک نتیجه از تغییر در مکانیسم ترشح شیر پیشنهاد شود.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 373

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود