روش های مورد استفاده در سرما برای پرورش سلامت گوساله ها

​آیا شما فکر می کنید که برای پرورش گوساله ها در سرما اماده هستید؟ حد پایینی دما برای گوساله های جوان 10 درجه است که ...

آیا شما فکر می کنید که برای پرورش گوساله ها در سرما اماده هستید؟ حد پایینی دما برای گوساله های جوان 10 درجه است، که به معنی این است که در دمای کمتر از این نیازهای نگهداری انرژی به منظور حفظ دمای بدن افزایش می یابد. زمانیکه دمای هوا در زمستان کاهش می یابد، گوساله از انرژی بیشتری برای نگهداری استفاده می کند، که منجر به کاهش انرژی موجود برای رشد و عملکرد ایمنی می شود. اماده سازی و طراحی برای هوای سرد برای گوساله ها ضروری است تا سلامتی خود را حفظ کنند و طبق توانایی ژنتیکی خود رشد کنند.

تغذیه گوساله ها در سرما

با افزودن چربی انرژی بیشتری در اختیار انها قرار دهید: افزودن مکمل چربی به شیر یک راه حل است برای تامین روشی کارامد و اقتصادی برای افزایش انرژی در دسترس شیر بدون نیاز به تغییر نوع شیر خشک. افزودنی هایی وجود دارند که حاوی چربی هستند و می توانند در زمستان به شیر یا شیرخشک اضافه شوند (شکل یک).

 

تغذیه شیر خشک با چربی بیشتر: تغذیه شیر خشک با چربی بالاتر انرژی در دسترس گوساله را برای رشد افزایش می دهد (شکل 2). تغذیه جایگزین شیر طراحی شده برای زمستان به گوساله ها انرژی بیشتری می دهد، اما این به تنهایی باعث افزایش قابل توجه انرژی در دسترس رشد نمی شود.

 

تغذیه میزان بیشتر شیر خشک: افزایش حجم کلی شیر خشک مصرفی و نیز درصد چربی شیر توانایی رشد گوساله را در هوای سرد حداکثر می کند. تغذیه میزان بیشتر شیر خشک در روز در هوای سرد باعث افزایش مصرف انرژی می شود که انرژی بیشتری برای رشد و سیستم ایمنی فراهم می کند. شکل سه نشان می دهد که افزایش حجم کلی ارائه شده در روز به طور معنی داری انرژی در دسترس برای رشد را در یک گوساله 36 کیلویی در دمای 12- درجه نشان می دهد.

 

استارتر گوساله

ارائه یک استارتر با کیفیت به گوساله ها برای عملکرد بهتر و سلامت ماندن در هر فصلی حیاتی است. مصرف استارتر در زمستان نه فقط رشد شکمبه را تحریک می کند، بلکه همچنین به گوساله ها کمک می کند تا حرارت بیشتری در بدن از طریق افزایش مصرف انرژی و افزایش فعالیت متابولیکی تولید کنند.

ما فکر می کنیم که افزایش چربی و حجم شیر مصرفی می تواند مصرف استارتر را کاهش دهد؟

فرمول قدیمی شیر خشک از چربی حیوانی به عنوان منبع اصلی انرژی استفاده می کردند. تحقیقات زیادی نشان دادند که مصرف استارتر کاهش می یابد زمانیکه میزان چربی حیوانی در جایگزین شیر افزایش می یابد، یا حجم شیر خشک مصرفی افزایش می یابد. در هوای سرد، استفاده از ترکیب مناسب چربی ها سلامت گوساله، مصرف استارتر، و عملکرد دام را در مقابل استفاده از چربی حیوانی به تنهایی بهبود می بخشد.

 

مسائل بیشتری وجود دارد نسبت به دما به تنهایی

اندازه بدن و نژاد: گوساله های کوچک و نژادهای کوچک (مانند جرزی) احتیاجات نگهداری بیشتری نسبت به نژادها یا گوساله های بزرگتر دارند. این دام های کوچک نیاز به نگهداری و مدیریت بیشتر در ماه های سرد دارند.

پوشش بدن: گوساله ها می توانند با پوشش ضخیم بدن به هوای سرد سازگار شوند، اما انها به حمایت بیشتری برای حفظ دمای مرکز بدن نیاز دارند. پوشش بدن باید به محض تولد خشک، و عاری از برف، گل، و مدفوع شود. از ژاکت گوساله برای کمک به عایق کردن گوساله های جوان استفاده کنید زمانیکه پوشش بدن انها خشک و تمیز است.

 جایگاه: گوساله ها باید در یک جایگاه عاری از گرد و غبار و با تهویه مناسب قرار بگیرند. بستر در زمستان باید عمیق باشد و اجازه بدهد تا گوساله ها در ان غرق شوند. بستر کاه خشک، تمیز و اندازه بلند در زمستان برای کمک به عایق شدن گوساله ها ایده ال است.

اب: توزیع اب گرم به گوساله ها در طول زمستان کمک می کند به انها تا مواد خوراکی را هضم کنند و مصرف استارتر را افزایش دهند. تهیه یک برنامه برای توزیع اب گرم به گوساله ها بلافاصله بعد از مصرف شیر در حالیکه انها هنوز ایستاده اند مفید است.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 1631

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود