آیا شما تلیسه خوبی پرورش داده اید؟

برای انجام بهترین راه ممکن در پرورش تلیسه ها، دامدارها نیاز دارند تا رشد دام را پیگیری کنند، نمره بدنی را بررسی کنند...

برای انجام بهترین راه ممکن در پرورش تلیسه ها، دامدارها نیاز دارند تا رشد دام را پیگیری کنند، نمره بدنی را بررسی کنند، و اهداف اصلی صنعت را در نظر بگیرید.

Carly Becker در دانشگاهPenn State  در وبنیار Dairy Heifer Growth بیان کرد که ارزیابی رشد در تلیسه ها واقعاً جنبه ای مهم در مدیریت گله شیری است و امتیازدهی به وضعیت نمره بدنی روشی بسیار ارزان و نسبتاً آسان برای نظارت بر این رشد است. این می تواند به تولیدکنندگان کمک کند تا موضوعاتی را که در واقع مانع از رسیدن به عملکرد اصلی تلیسه ها می شود شناسایی کنند. Becker پیشنهاد می کند برای امتیازدهی تلیسه ها از یک سیستم امتیازگیری وضعیت بدن در پنج نقطه (BCS) استفاده کنید که یک ارزیابی بصری از ذخایر چربی است (شکل 1). وی تأکید کرد که این موضوع ذهنی است، بنابراین برای اطمینان بیشتر، استفاده از شخصی یکسان برای ارزیابی مفید است.

 

اندازه گیری وزن و قد

در حالی که برخی از مزارع ممکن است از مقیاس ها یا کارت های قد و وزن برای نظارت بر رشد گوساله استفاده کنند، اما همه مزارع از این ابزار برخوردار نیستند. یک روش ساده برای تخمین رشد، استفاده از نوار وزن تلیسه است که از یک طرف وزن تلیسه از 36 تا 80 کیلو را نشان می دهد، در حالی که طرف مقابل امکان اندازه گیری قد را فراهم می کند.

روش دیگر برای اندازه گیری قد استفاده از چوب ارتفاع یا استفاده از مواردی مانند اتصال نوار اندازه گیری به پستی است که تلیسه ها از کنار آن رد می شوند. شما می توانید اندازه گیری خوب و دقیقی از قد تلیسه ها داشته باشید، که می توانید از ان در نمودارهای تلیسه استفاده کنید.

نمودارهای رشد قابل تنظیم

هنگامی که داده های وزن بدن و ارتفاع هیپ را دارید، نمودارهای رشد قابل تنظیم برای گله شما وجود دارد (شکل 2).

 

 

این نمودارها به دامداران اجازه می دهد تا داده های خود از جمله تاریخ تولد، وزن و اهداف مورد نظر را وارد کنند و ان را با حالت ایده ال مقایسه کنند تا ببینند که شرایط الان آنها چگونه است.

آیا شما به هدف خود رسیده اید؟ آیا تلیسه های شما به اندازه کافی سریع رشد نمی کنند یا شاید رشد آنها بیشتر است؟

این محقق نتیجه گیری کرد: این یک ابزار بسیار مفید است که می توانید اطلاعات خود را در آن قرار دهید و ایده بهتری داشته باشید با بررسی اینکه ایا گوساله ها و تلیسه های شما به اهداف مورد نظر رسیده اند یا نه.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 390

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود