چه کسی باید برود؟ به تلیسه ها اجازه دهید تا تصمیم های حذف گله شما را بگیرند

اگر هزینه های تلیسه ها شما را عصبی می کند، شما احتمالا تعداد زیادی تلیسه دارید.

اگر هزینه های تلیسه ها شما را عصبی می کند، شما احتمالا تعداد زیادی تلیسه دارید. این مشکلی است که دامدارها با ان مواجه هستند که راه حل اسانی نیز ندارد. این یک رویه عادی است که تلیسه های اضافی را بفروشند و از این طریق کسب درامد کنند. اما امروزه این کار نیز مشکل شده است چون بهبود تولیدمثل باعث شده است تا تعداد تلیسه ها تا حد هشدار افزایش یابد.

در وبیناری که در سال 2020 در ویسکانسین برگزار شد،Dueppengiesser  و Andy Bohnhoff متخقصصین تغذیه و ژنتیک بر اهمیت اقتصادی پرروش تلیسه های کمتر صحبت کردند.

مدیریت موجودی

بسیاری از دامدارهای شیری این معما را دارند که ایا انها در پرورش تلیسه ها بسیار کارامد هستند. اگر ما واقعا اینطور هستیم، این به معنی حذف تعدادی از انها است. اگر ما بخواهیم که برای یک تلیسه جای جدید باز کنیم، باید یکی از انها را حذف کنیم.

زمانیکه یک برنامه موجودی تهیه می کنید، محققین توصیه می کنند که بر نرخ حذف فعلی، سن اولین زایش، تعداد تلیسه هایی که شما می فروشید و نرخ رشد اینده خود نگاه کنید. تمام این عوامل در تعداد تلیسه هایی که متولد می شوند، شرکت می کنند. زمان آن فرا رسیده است که در مورد تعداد تلیسه هایی که برای نگهداری یا رشد گله باید به دنیا بیایید تصمیم بگیرید.

اگر ما تعداد تلیسه بیشتری تولید کنیم، هزینه هایی را که نیاز نداریم ایجاد می کنیم. آنچه در بسیاری از گاوداری ها مشاهده می شود این است که ما در تولید و پرورش تلیسه ها کارآمد بوده ایم، بنابراین باعث می شود نرخ حذف افزایش یابد زیرا باید جای آنها را فراهم کنیم.

طبق نظر داشنگاه ویسکانسین، هزینه پرورش یک تلیسه جایگزین 2100 دلار است. هزینه افزایش تلیسه های جایگزین رقمی است که بسیاری از ما برای درک آن مشکل داریم. من فکر می کنم اگر کمی وقت بگذارید و بفهمید که در واقع چقدر برای افزایش تعداد تلیسه های جایگزین هزینه می کنید، می فهمید که این یک عدد کاملاً سرسام آور است.

هر دو محقق پیشنهاد می كنند كه برای كنترل تعداد دام ها در مزرعه، طرح موجودی تلیسه را اجرا كنند. با مدیریت موجودی تلیسه ها، در حال ساخت مدلی هستیم که به جای اینکه اجازه دهیم حیوانات ما را کنترل کنند، تعداد حیوانات را کنترل کنیم.

به گله ای پیرتر دست پیدا کنید

با حذف گاو به طور متوسط بین شیردهی دوم و سوم، تقریباً دو دوره شیردهی طول می کشد تا حیوان شروع به بازگشت سرمایه کند. اگر تعداد صحیح تلیسه ها را داشته باشیم، گله ما کمی پیرتر خواهد شد. وقتی گله کمی پیرتر می شود، میزان شیر هر گاو و ترکیبات شیر افزایش می یابند. حذف گاوهای مسن قبل از اینکه آنها واقعاً نیاز به ترک گله شیری داشته باشند، به آنها امکان نمی دهد که به کل پتانسیل تولید سود خود برسند.

بهترین راه برای دستیابی به تولید شیر بیشتر در گله مراقبت از گاوهای مسن و عدم جایگزینی زیاد است. در حال حاضر، فکر می کنیم صنعت تولید شیر تا میزان رفاه حیوانات زیر ذره بین است و فکر می کنم اگر از گاوهای شکم بالاتر مراقبت کنیم، می توانیم در مورد درک مردم از صنعت تفاوت ایجاد کنیم.

ژنتیک سودآوری را افزایش می دهد

نباید به هر دامی اجازه داده شود که یک تلیسه در گله شما داشته باشد. این محققین بیان کردند که انها اهمیت نمی دهند که شما بهترین ژنتیک را در گله خود دارید، شما هنوز یک سطح بالا، متوسط و پایین دارید. تلیسه را برای نسل بعدی خود از بهترین پدرها و مادرها انتخاب کنید.

اما چگونه آن حیوانات را شناسایی می کنید؟ محققین توصیه می کنند برای کمک به تصمیم گیری ها از میانگین والدین یا ژنومیک استفاده کنید.

برای کمک به کاهش تعداد حیواناتی که وارد گله شیری می شوند، این محققین پیشنهاد می کنند که گاوها از انتهای پایین گله با گاوهای گوشتی تلقیح کنید تا از ورود این حیوانات با سطح ژنتیکی پایین به گله جلوگیری شود.

 

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

 
  • تعداد بازدید: 357

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود