جلوگیری از رسوب چربی در پستان

در سال های اخیر توجه قابل توجهی به رساندن مواد مغذی بیشتر به گوساله ها و تلیسه ها و در نتیجه دستیابی به ...

 

در سال های اخیر توجه قابل توجهی به رساندن مواد مغذی بیشتر به گوساله ها و تلیسه ها و در نتیجه دستیابی به نرخ رشد سریعتر و آمادگی کارآمدتر برای پرورش صورت گرفته است.

اما به گفته دکتر جیم کویگلی، مدیر فنی و تحقیقاتی Provimi در آمریکای شمالی، رسیدن به اهداف رشد تهاجمی - بیش از 1 کیلو در روز - خطری برای توسعه تلیسه‌های شیری دارد.

کویگلی توصیه می کند: تغذیه انرژی اضافی قبل از بلوغ خطر رسوب چربی در بافت پستانی را ایجاد می کند. ما به مرحله رشدی می گوییم که در آن بافت پستانی به سرعت در حال توسعه فاز رشد آلومتریک خود است.

کویگلی ادامه می‌دهد: رشد آلومتریک به این مفهوم اشاره دارد که سیستم پستانی سریع‌تر از کل بدن حیوان رشد می‌کند. به طور معمول، رشد آلومتریک در زمان بلوغ اتفاق می افتد، که در حدود 9 تا 13 ماهگی رخ می دهد. افزایش نرخ رشد باعث می شود که تلیسه ها در سنین پایین تر به بلوغ برسند. تا زمان بلوغ، ما باید به ویژه در مورد دریافت انرژی اضافی در جیره مراقب باشیم، به خصوص اگر نسبت پروتئین به انرژی نامتعادل باشد.

کویگلی دو توصیه کلیدی در این زمینه ارائه می دهد:

(1) مطمئن شوید که نسبت پروتئین به انرژی در جیره تلیسه صحیح است. تغذیه بیش از حد انرژی بدون پروتئین باعث می شود که انرژی به صورت چربی رسوب کند.

(2) برای دستیابی به افزایش وزن قبل از بلوغ در حدود 800 تا 900 گرم در روز تلاش کنید.

کویگلی هشدار می دهد: رشدهای بالاتر از این ممکن است امکان پذیر باشد، اما این بدان معنا نیست که آنها توصیه می شوند. برنامه‌های بسیار تهاجمی تغذیه تلیسه از نظر رسوب چربی پستانی خطرناک‌تر می‌شوند.

 

 

گروه علمی آگرین تک

  • تعداد بازدید: 310

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود