نکاتی برای برداشت سیلو

تنها چند ماه از برداشت سیلو باقی مانده است. شروع فرآیند برنامه ریزی از الان، می تواند کل فرآیند را هنگام برداشت و ...

 دشوار است باور کنید که فقط چند ماه از برداشت سیلو باقی مانده است. شروع فرآیند برنامه ریزی از همین الان، می تواند کل فرآیند را هنگام برداشت و ورود سیلو به گله بسیار روان تر کند. در زیر نکاتی از لوئیز فراتو، استادیار و متخصص تغذیه نشخوارکنندگان در دانشگاه ویسکانسین-مدیسون وجود دارد.

از میزان سیلوی مورد نیاز خود در طول سال شروع کنید. در نظر بگیرید که چه مقدار نیاز دارید، کدام سویه ها را خریداری کنید و از کجا می توانید آنها را خریداری کنید.

پوشش پلاستیکی

بسته به موجودی ممکن است سیلوی شما با یک پوشش پلاستیکی تا نه ماه محصور شود، بنابراین یک محصول خوب را خریداری کنید حتی اگر ارزان ترین نباشد. تولیدکنندگان همچنین ممکن است بخواهند روکش محدود کننده اکسیژن را که قبل از لایه پلاستیک رویی گذاشته می شود استفاده کنند. این مانع می تواند باعث کاهش دفع تنفسی و در نهایت دفع تخمیری شود.

مطالعه کنید: مراحل تخمیر در سیلو

افزودنی

اکنون زمان خوبی برای خرید افزودنی میکروبی می باشد. فراموش نکنید که میکروب های موجود در افزودنی زنده و حساس به دما هستند. برای حفظ ماندگاری میکروب ها، از گذاشتن افزودنی در انبار خودداری کنید. آن را دوباره به مزرعه برگردانید و در یخچال نگهداری کنید. هنگامی که شما آماده استفاده از افزودنی هستید، آن را در آفتاب نگذارید و با آب سرد مخلوط کنید. اگر در این موضوع محدودیت دارید، سعی کنید یک منطقه سایه دار را پیدا کنید تا گرم شدن مخلوط افزودنی کمتر اتفاق بیافتد.

برنامه ریزی برای وزن تراکتور

در نظر بگیرید که چه مقدار وزنی در بالای سیلو مورد نیاز خواهد بود تا اساساً هوا را از لایه های سیلویی که گذاشته می شود بیرون ببرد.

تجهیزات برداشت

اگر نیاز به خرید تجهیزات دارید، الان زمان خرید است. اگر قصد استفاده از تجهیزات موجود را دارید، آن را از انبار خارج کنید تا مطمئن شوید همه چیز در شرایط کار مناسبی است. به عنوان بخشی از این فرآیند، مطمئن شوید که تیغه های چاپر تیز است و پروسس کننده ها و دستگاه پاشنده افزودنی به خوبی کار می کنند. پروسس کننده را برای سایش بیش از حد بررسی کنید، زیرا این مسئله بعدا می تواند کیفیت را تحت تأثیر قرار دهد.

اندازه گیری رطوبت محصول را در زمان برداشت برنامه ریزی کنید

اولین قدم تعیین این است که ابتدا کدام قسمت ها را باید آزمایش کرد. تولیدکنندگان می دانند چه زمانی آنها هر گیاه را کاشته اند و می توانند روزهای در حال رشد مورد نیاز برای این هیبریدها را تعیین کنند. آب و هوا می تواند تاریخ بلوغ را تغییر دهند. اما در حال حاضر، در نظر بگیرید که کی باید آزمایش اندازه گیری رطوبت بر اساس شرایط مزرعه را شروع کنید که به تعیین زمان برداشت محصول کمک می کند.

اجاره چاپر

اگر برنامه دارید که چاپر و چاپردار کرایه کنید، الان باید فرایند صحبت کردن را شروع کنید تا بتوانید زمان برداشت خود را با انها هماهنگ کنید تا در زمان رطوبت مناسب محصول ان را برداشت کنید.

 

جلسه هماهنگی تیم تخیله و برداشت سیلو

جلسه تیم برای برنامه ریزی برداشت سیلو ضروری است. مهم است که در این جلسه نه فقط انتظاری که از هر کدام از اعضا تیم دارید مطرح کنید را بلکه باید به انها اهمیت کاری را که انجام می دهند نیز بیان کنید. برای مثال، زمانیکه اموزش می دهید به کسی تا چاپر را براند، به انها کمک کنید تا متوجه شوند که پروسس کننده ها چقدر مهم هستند و اگر مثلا فاصله غلطک ها خیلی کم باشد مدت زمان بیشتری برداشت طول می کشد که این خود باعث افزایش مصرف سوخت می شود که می تواند به شما ضربه بزند. با این حال، شکسته شدن هسته دانه با پروسس کننده ها می تواند تفاوت بین ساخت سیلو با کیفیت بالا در مقابل سیلوی با کیفیت پایین باشد. همچنین، برنامه ریزی را با حالات اضطراری شروع کنید. اوضاع همیشه مطابق برنامه ریزی شما پیش نمی رود، بنابراین اگر اتفاقی غیر منتظره رخ داد، برنامه های جایگزین را در نظر بگیرید.

دکتر فراتو گفت: "ما در مورد سرعت در طول برداشت زیاد صحبت می کنیم - هر چه سریعتر سیلو را بپوشانیم تا میزان نفوذ اکسیژن محدود شود - اما این هرگز نباید به روند انجام فرایند ضربه بزند. "این موضوع شامل ایمنی است. در طول برداشت در مزرعه و گاوداری مسائل زیادی پیش می آید. با تیم خود در مورد ایمنی سیلو در هر جلسه برنامه ریزی سیلو صحبت کنید. به طور مداوم سؤال کنید که آیا شما با اطمینان ترین روش ممکن کارها را انجام می دهید. "

 

گروه علمی شرکت اگرین تک

  • تعداد بازدید: 1061

دیدگاه ها

نظر شما پس از تایید مدیردر سایت نمایش داده می شود